”Admit failure and give up on trying to get normal people to tweet. Pivot the company at this late stage in the game and completely redefine what the core user experience is.”
Dalton Caldwell kritiserar förvisso Twitter från en speciell position, i och med att han tidigare i höstas startade Twitter-alternativet App.net. Men det gör inte den här iaktagelsen mindre intressant.
Peter Chernin var ett nytt namn för mig, men med hans bakgrund och första tweet känns Caldwells antaganden inte helt tagna ur luften. För det tar tid att komma igång med Twitter, det är inte helt självklart vad en retweet är, vad som händer när man startar en ny tweet med en annan användares namn. För att inte tala om hur tidskrävande Twitter faktiskt kan vara.
Twitter köpte för ett tag sedan Summify. Summify utvecklade teknik som sammanfattar den senaste dagens eller veckans aktivitet på Twitter och Facebook. Genom att titta på vilka länkar som mina vänner tipsar om och skicka de populäraste i ett mail hade jag glädje av Twitter också de dagar jag inte hann kolla flödet där.
Och Summify är just en del av det som Caldwell skriver om, ett sätt att använda Twitter för att upptäcka nya saker att läsa.
Skriv en kommentar